Konfiguracja mechanizmu.

W celu aktywacji mechanizmu, należy w opcjach systemu zaznaczyć opcję "Włączenie automatycznego wysyłania potwierdzeń do klienta"

Do obsługi listy adresów wymagane jest ustawienie uprawnienia "KT_EML"

Przygotowanie i realizacja wysłania potwierdzenia.

Automatyczne wysłanie potwierdzenia będzie możliwe jeśli zostaną spełnione następujące warunki:

1. Zostanie przypisany adres wysyłki w zamówieniu handlowym

2. Komplet dat realizacji produkcji zdefiniowanych w pakietach produkcyjnych.

Próba wysłania potwierdzenia zostanie podjęta podczas zatwierdzania ostatniej daty realizacji produkcji w danym zamówieniu.

Jeśli próba wysłania nastąpi w dniu roboczym, potwierdzenie zostanie automatycznie wysłane do klienta. Jeśli natomiast próba wysłania nastąpi w sobotę, w niedzielę lub w dzień świąteczny zdefiniowany w harmonogramie pracy firmy, wtedy nie nastąpi wysłanie potwierdzenia, lecz potwierdzenie zostanie ustawione do kolejki oczekując na dzień powszedni. Wysłanie potwierdzenia nastąpi w najbliższym dniu roboczym.

Kolejką potwierdzeń oczekujących do wysłania zarządza "Generator Raportów". 

Obsługa automatu w zamówieniu handlowym

Podczas tworzenia zamówienia handlowego należy przypisać adres mailowy z listy adresów zdefiniowanych w kartotece kontrahenta. 

Jeśli w liście adresów został zaznaczony adres domyślny, to podczas tworzenia zamówienia zostanie on przypisany automatycznie.

Jeśli w kartotece kontrahenta nie będzie zdefiniowanych adresów, wówczas system nie będzie wymagał adresu w zamówieniu handlowym. Jednak jeśli zostanie zdefiniowany co najmniej jeden adres, wówczas system będzie wymagał nadanie adresu podczas tworzenia zamówienia.

Definicja listy adresów mailowych. 

Listę adresów mailowych definiujemy z poziomu okna kartotek kontrahentów. Listę otwieramy z menu kontekstowego

Po otwarciu listy możemy zarządzać listą, czyli dodawać adres, edytować i kasować pozycje listy. Do zarządzania listą potrzebne będzie uprawnienie "KT_EML" "E". Lista zawiera adresu mailowe przypisane do klienta wskazanego w oknie kartotek kontrahentów.

Zmianę adresu lub wprowadzenie nowego wykonujemy przy pomocy okna edycji

Ustawienie adresu domyślnego spowoduje automatyczne ustawianie adresu podczas tworzenia zamówienia handlowego.

Created with the Personal Edition of HelpNDoc: Easily create CHM Help documents