Aby utworzyć pakiet PKT, należy podczas tworzenia dokumentu przychodowego MM+, wybrać „magazyn produkcji w toku” (zielony). Po wybraniu odpowiedniego magazynu, system pozwoli na utworzenie nowego pakietu PKT. Pakiet tworzymy, nacisnąć klawisz tworzenia pakietu (czerwony).

Rysunek 577 Tworzenie dokumentu MM+

Jeśli tworzymy dokument MM+, który ma należeć do istniejącego już pakietu, wtedy numer pakietu wybieramy z listy istniejących pakietów. W liście pokazywane są zawsze otwarte pakiety PKT.

Rysunek 578 Lista rozwijana otwartych pakietów PKT, podczas tworzenia nowego dokumentu MM+

Po utworzeniu dokumentu i wprowadzeniu listy surowców, dokument zatwierdzamy. Wszystkie pozycje przesunięte na magazyn PKT, nie będą widoczne dla dokumentów magazynowych, takich jak WZ, czy Nk.

Dokument przychodowy na magazyn PKT, może pracować w dwóch trybach. 

Tryb standardowy - tworzenie dokumentów odbywa się w sposób ręcznych

Tryb z czytnikiem - tworzenie i obsługa dokumentu odbywa się przy pomocy czytnika kodów paskowych.

Obsługa dokumentu w trybie pracy z czytnikiem

Warunkiem obsługi dokumentów przy pomocy czytnika jest włączenie opcji opisanych w punkcje "Konfiguracja modułu" niniejszego rozdziału.

Obsługa dokumentu przychodowego w pakiecie PKT odbywa się w dwóch etapach. 

1. Pierwszy etap to planowanie zużycia surowców dla pakietu. 

2. Drugi to faktyczne pobranie pozycji z magazynu.

Ad.1 Planowanie zużycia surowca polega na dodaniu pozycji do dokumentu przychodowego w sposób ręczny. Dodanie pozycji powoduje wygenerowanie rezerwacji na magazynie dla tej pozycji. Ilości planowane są rejestrowane w polu "Ilość planowana do przesunięcia",  formularzy edycji dokumentu.

Rysunek 579 Formularz edycji pozycji dokumentu - wprowadzanie ilości planowanych do przesunięcia

 W trybie standardowym rejestracja ilości przesunięcia wprowadzana jest bezpośrednio w polu "Ilość przesunięcia".

Rysunek 580 Okno pozycji dokumentu - kolumna z ilością planowaną

Po dodaniu wszystkich pozycji do dokumentu zatwierdzamy dokument. Zatwierdzenie nie spowoduje jednak przesunięcia towaru do pakietu PKT, lecz dokument przejdzie w trym obsługi przez magazyn.

Tryb ten sygnalizowany jest odpowiednią ikoną w nagłówku dokumentu.

Rysunek 581 Menadżer pakietów PKT - status dokumentu przekazania do obsługi przez magazyn

Dokumenty w trybie przekazania do dyspozycji magazynu, umożliwia weryfikację pozycji wprowadzonych do dokumentu. Obsługa dokumentu przez magazyn odbywa się poprzez otwarcie dokumentu z poziomu menadżera pakietów PKT. Otwarcie dokumentu odbywa się poprzez podwójne kliknięcie dokumentu w tabeli "Przychód", bądź naciśnięcie klawisza "F6". Następnie system zażąda autoryzacji osoby obsługującej dokument. Autoryzację przeprowadza się przy pomocy karty dostępowej. 

Rysunek 582 Obsługa dokumentu MM+ przez magazyn - autoryzacja uprawnień

Po wykonaniu autoryzacji dokument zostanie otwarty. Sprawdzenie osoby zarejestrowanej można sprawdzić w dolnej części okna pozycji dokumentu.

Rysunek 583 Okno pozycji dokumentu - informacja który operator jest zarejestrowany i z jakimi uprawnieniami będą przeprowadzane działania

W oknie pozycji dokumentu pojawia się okno obsługi czytnika kodów paskowych. (zależne od ustawienia uprawnienia "MMN_KOD"). W celu potwierdzenia ilości wydanej surowca należy sczytać kod z etykiety przy pomocy czytnika kodów. 

Rysunek 584 Okno pozycji dokumentu - tryb obsługi dokumentu przez magazyn

Po wykonaniu operacji system przystąpi do wyszukiwania pasujących pozycji w dokumencie. 

Rysunek 585 Okno pozycji dokumentu - stan po skanowaniu etykiety surowca, w przypadku gdy system znajdzie odpowiednie pozycje w dokumencie

Po odfiltrowaniu pozycji pasujących do skanowanej etykiety, można przystąpić do edycji ilości. Edycję przeprowadzamy naciskając klawisz "Edycja", lub kombinacją klawiszy "Ctrl+E". Istnieje również możliwość dodania nowej pozycji do dokumentu. Po naciśnięciu klawisza "Ctrl+N", można wybrać pozycję z magazynu, ale system pokaże tylko pozycje pasujące do zastosowanego filtru zgodnie ze skanowaną etykietą towaru.

Rysunek 586 Formularz edycji pozycji dokumentu - wprowadzanie ilości wydania przez magazyn

Formularz edycji pozwala na wystawienie tzw. dyspozycji przesunięcia. Dyspozycja przesunięcia pozwala na prawie natychmiastowe przesunięcie wprowadzonych ilości na stan magazynu PKT. Poprzez dyspozycje można na magazyn przekazywać surowiec partiami, zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem na produkcji. Każdorazowe wystawienie przesunięcia jest rejestrowane w systemie. Łączna ilość przesuniętego surowca jest zawsze widoczna w polu "Ilość przesunięta". Przesunięcie towaru następuje podczas zatwierdzenia formularza edycji (a nie całego dokumentu). Istnieje możliwość wprowadzenia ilości ujemnych dyspozycji przesunięcia tzw. korekta dyspozycji przesunięcia. Korekta pozwala na wycofanie części surowca z magazynu PKT. Korekta ta nie stanowi rozliczenia pakietu a jedynie możliwość korekty ewentualnego błędnego wystawienia dyspozycji. Wystawienie korekty możliwe jest przez operatora który posiada uprawnienia "MMN_ADD".

Po wprowadzeniu ilości dyspozycji przesunięcia system zweryfikuje czy wprowadzona ilość jest dostępna na magazynie i zmodyfikuje ilość rezerwacji surowca. Po zatwierdzeniu formularza edycji pozycji dokumentu, system automatycznie wykona przesunięcie towaru na magazyn PKT oraz zaproponuje wydruk etykiety wydania towaru.

Rysunek 587 Okno wydruku etykiety wydania i zwrotu towaru

Jeśli wybierzemy klawisz "TAK", system wykona wydruk etykiety na taką ilość jaka została wprowadzone w polu ilości dyspozycji przesunięcia. Jeśli jednak chcemy wykonać zbiorczą etykietę składającą się z kilku pozycji tego samego surowca ale z innych pozycji stanów magazynowych lub z kilku dyspozycji przesunięcia, wtedy należy wybrak klawisz "NIE". W takiej sytuacji zostanie zarejestrowany fakt, że dyspozycja nie została wydrukowana i podczas opuszczania okna pozycji dokumentu system będzie proponował wydruk etykiety zbiorczej. 

Rysunek 588 Okno wydruku zbiorczej etykiety wydania towaru.

W oknie pozycji dokumentu MM+, dostępny jest klawisz "F4", który pozwala na sprawdzenie jakie dyspozycje przesunięcia zostały wystawione dla zaznaczonej pozycji. Dodatkowo okno zawiera informację o tym czy dla danej pozycji została już wydrukowana etykieta. Jeśli tak to w kolumnie "Etykieta" pojawi się znak "drukarki". Dla pozycji w którym nie ma znaku drukarki będzie drukowana etykieta zbiorcza.

Rysunek 589 Okno historii dyspozycji przesunięć

Poniżej przedstawiono przykładowy wydruk etykiety wydania towaru.

Rysunek 590 Wydruk etykiety wydania towaru

Po wprowadzeniu ilości przesunięcia w wszystkich istotnych pozycjach dokumentu, należy zatwierdzić dokument. Zatwierdzenie dokumentu możemy wykonać z poziomu menadżera pakietów PKT. W tym celu należy wskazać dokument przeznaczony do zamknięcia i prawym klawiszem myszy otworzyć menu kontekstowe. 

Rysunek 591 Zatwierdzanie dokumentu przychodowego pakietu PKT

W menu kontekstowym wybieramy pozycję "Zatwierdź dokument przesunięcia MM+". Po zamknięciu będzie to zasygnalizowane odpowiednim znakiem w kolumnie "Status".

Rysunek 592 Potwierdzenie zamknięcia dokumentu

W oknie pozycji dokumentu widoczne są ilości zarówno planowane jak również ilości wprowadzone przez magazyn. 

Rysunek 593 Okno pozycji dokumentu - widok ilości planowanych oraz ilości faktycznego przesunięcia

Created with the Personal Edition of HelpNDoc: Effortlessly optimize your documentation website for search engines