W celu dodania nowego zamówienia uruchamiamy klawisz „Dodaj” na pasku narzędzi lub używamy skrótu klawiszowego „Ctrl+N”. Po wybraniu odpowiedniego kontrahenta z kartoteki klientów, na ekranie pojawi  się formularz edycji zamówienia.

Rysunek 98 Formularz edycji nagłówka zamówienia

Szczególną uwagę należy zwrócić podczas definiowania waluty w której będzie realizowane zamówienie. System automatycznie podpowiada walutę zależnie od klienta. Jeśli klient będzie zdefiniowany jako krajowy system podpowie walutę w złotówkach. Jeśli klienta zagraniczny to system podpowie walutę zdefiniowaną w opcjach systemu jako domyślną dla dokumentów sprzedaż.

Rysunek 99 Moduł opcji, definicja standardowej waluty dla dokumentów sprzedaży

Wybranie odpowiedniej waluty jest istotne ponieważ po zatwierdzeniu nagłówka nie będzie możliwa zmiana waluty.

Przeliczanie kursów walut system realizuje na podstawie ustawień w module opcji systemu.

Rysunek 100 przeliczanie kursów walut w dokumentach

Po wypełnieniu formularza,  zatwierdzamy klawiszem „OK.”, po czym powracamy do głównego okna.

W celu dodania pozycji do zamówienia, w liście nagłówków wybieramy zamówienie i naciskamy klawisz „Enter” lub dwuklikiem myszy uruchamiamy okno pozycji zamówienia.

Created with the Personal Edition of HelpNDoc: Full-featured Kindle eBooks generator