Dokumenty przychodowe
Generowanie kodów lokalizacji LTM, odbywa się wyłącznie podczas tworzenia dokumentów przychodowych w systemie SWP. Weryfikacja i potwierdzenie kodów zostaje wykonane podczas zatwierdzenia dokumentu. Po zatwierdzeniu dokumentu, nie można wykonać zmian w liście lokalizacji towaru. Po utworzeniu dokumentu przychodowego, przed zatwierdzeniem dokumentu (wprowadzeniem towaru na magazyn), system umożliwia wprowadzenie listy kodów lokalizacji towaru dla poszczególnych pozycji dokumentu. Generowanie kodów lokalizacji odbywa się w sposób ręczny lub automatyczny. W celu generowania kodów lub dokonania zmian, możemy wykonać to z poziomu panelu zarządzania kodami lokalizacji. Panel dostępny jest z poziomu okna pozycji dokumentu.

Rysunek 385 Klawisz panelu zarządzania kodami lokalizacji.
Po uruchomieniu funkcji, na ekranie pojawi się okno z listą pozycji towarowych dokumentu oraz podpiętymi lokalizacjami wraz z ilością na półce. W przypadku pierwszego uruchomienia informacje o kodach lokalizacji będą puste.

Rysunek 386 Opis pozycji dokumentu wraz z ilością w dokumencie .
W celu dodania nowego kodu dla danej pozycji dokumentu, należy wskazać pozycję w liście i nacisnąć klawisz „Dodaj”. Po uruchomieniu klawisza pojawi się formularze edycji. W polu kodu lokalizacji zostanie zaproponowany pierwszy wolny kod lokalizacji.

Rysunek 387 Okno formularza edycji pozycji przychodowej.
W celu modyfikacji kodu można wybrać klawisz „regał”
, a następnie wskazać dowolne miejsce w regale i potwierdzić klawiszem „OK”.

Rysunek 388 Okno regału w trybie wyboru półki.
Wybrany kod z regału zostanie przepisany do formularza edycji, w tym przypadku będzie to kod A.1-5.3

Rysunek 389 Formularz edycji z wybranym kodem za pomocą okna regału.
Można również dokonać modyfikacji ilości towaru. W przypadku mniejszej ilości będzie możliwość dodania kolejnego kodu lokalizacji dla danej pozycji dokumentu. Kodów lokalizacji dla jednej pozycji w dokumencie może być wiele, istotną wartością jest sumaryczna ilość, która nie może przekroczyć ilości z pozycji dokumentu przychodowego.

Rysunek 390 Pozycja dokumentu z wieloma kodami lokalizacji.
Po uzupełnieniu wszystkich kodów w panelu, system pozwoli na zatwierdzenie dokumentu. Warunkiem zatwierdzenia dokumentu przychodowego jest poprawne zbilansowanie ilości z kodów lokalizacji z ilościami poszczególnych pozycji dokumentu magazynowego.

Rysunek 391 Przykładowe poprawne zbilansowanie pozycji kodów z pozycjami dokumentu
Dodatkową informację o poziomie zbilansowania kodów lokalizacje umieszczono w oknie pozycji dokumentu. Pozycja niezbilansowana oznaczona jest odpowiednim kolorem w kolumnie magazynu. Informacja określa, która pozycja dokumentu wymaga uwagi, pod względem sprawdzenia poprawności bilansu lokalizacji.

Rysunek 392 Informacja o braku bilansu pozycji dokumentu.
W przypadku próby zamknięcia dokumentu przychodowego z nieprawidłowo zbilansowanymi pozycjami lokalizacji, pojawi się komunikat ostrzegawczy.

Rysunek 393 Procedura zamykania dokumentu przychodowego.
Po potwierdzeniu kontynuacji operacji zamknięcia dokumentu, system automatycznie uzupełni brakujące pozycje lokalizacji. Po uzupełnieniu kodów następuje ponowne testowanie i jeśli wynik testowania jest pozytywny, to system przechodzi do procedury zatwierdzenia dokumentu.
Z poziomu pozycji dokumentu przychodowego dostępny jest wydruk specyfikacji kodów lokalizacji dla danego dokumentu. Jest to dokument przeznaczony dla magazyniera w celu umieszczenia towaru na półkach zdefiniowanych w systemie.

Rysunek 394 Menu kontekstowe wydruku specyfikacji kodów towaru.

Rysunek 395 Przykładowy wydruk specyfikacji dokumentu przychodowego.
Created with the Personal Edition of HelpNDoc: Maximize Your Reach: Convert Your Word Document to an ePub or Kindle eBook