W przypadku dokumentów rozchodowych, następuje rozpisanie kodów lokalizacji, na podstawie aktualnego stanu lokalizacji na magazynie. Po uruchomieniu panelu zarządzania lokalizacjami w oknie pozycji dokumentu (podobnie jak w przypadku dokumentów przychodowych), pojawi się okno z podzielonym ekranem na dwie listy.  Pierwsza lista (lewa strona okna), to lista aktualnego stanu lokalizacji na magazynie dobranego dla pozycji dokumentu rozchodowego. Należy nadmienić, że w liście pojawią się tylko pozycje które posiadają lokalizacje na magazynie (dokument przychodowy miał wygenerowane lokalizacje). Pozostałe pozycje z dokumentu rozchodowego są ignorowane w zakresie bilansowania lokalizacji.

Rysunek 396 Przykładowy obraz panelu zarządzania lokalizacją dokumentu rozchodowego.


W powyższym przykładzie widoczne jest rozpisanie dwóch lokalizacji, gdzie po stronie magazynowej widoczny jest już stan zerowy rozpisanych lokalizacji, a po stronie listy rozpisanych lokalizacji, widoczne są kody przypisane do dokumentu rozchodowego.

       Podobnie jak w przypadku dokumentów przychodowych zamknięcie dokumentu będzie możliwe, jeśli wszystkie pozycje dokumentu rozchodowego, będą zbilansowane z rozpisanymi pozycjami kodu lokalizacji. W przypadku zamykania dokumentu z niepełną listę lokalizacji, system podobnie jak w przypadku dokumentów przychodowych poinformuje o tym zdarzeniu i zaproponuje rozpisanie pozycji lokalizacji automatycznie. 

W skrajnym przypadku operator praktycznie nie ma konieczności ręcznego rozpisywania lokalizacji, wystarczy że  po utworzeniu dokumentu rozchodowego, nastąpi próba zatwierdzenia dokumentu, a system sam automatycznie rozpisze odpowiednie kody lokalizacji dla dokumentu.

Rysunek 397 Próba zamknięcia dokumentu z niezbilansowanymi pozycjami lokalizacji.

Created with the Personal Edition of HelpNDoc: Effortlessly upgrade your WinHelp HLP help files to CHM with HelpNDoc